Aftellen maaar.... - Reisverslag uit Huissen, Nederland van Lieke Hubers - WaarBenJij.nu Aftellen maaar.... - Reisverslag uit Huissen, Nederland van Lieke Hubers - WaarBenJij.nu

Aftellen maaar....

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

06 Februari 2015 | Nederland, Huissen

Spannend.... Vandaag precies nog maar 1 week tot we het vliegtuig instappen naar Cape Town! Veel van mijn spullen liggen al klaar, ik ben nu de laatste dingen aan het verzamelen, maar toch blijf ik het idee hebben dat ik iets vergeet, hihi. Maar in principe hoor ik er wel helemaal klaar voor te zijn want we zijn natuurlijk al vanaf augustus bezig met de voorbereidingen.
Als ik terugkijk op de afgelopen 6 maanden hebben echt al veel gedaan en geleerd over Zuid-Afrika. We hebben een teambuilding dag gehad, regels opgesteld, lesplannen gemaakt, presentaties voor elkaar gedaan over de Zuid-Afrikaanse cultuur en geschiedenis, en vooral hebben we veel gepraat en elkaar veel beter leren kennen door iedere maand minstens 1 keer bij elkaar te komen. We hebben het dan veel gehad over de leuke en bijzondere dingen die ons daar te wachten staan, maar we hebben toch ook serieuze gesprekken gehad zoals over ieders hopes & fears en over de apartheid bijvoorbeeld. Bovendien zijn we al vanaf het begin bezig geweest met fundraising voor de stichting Ubuntu goes Dutch. Als groep hebben we allemaal minstens 40 armbandjes verkocht, sommigen zelfs meer, en hebben we in de pauzes op school broodjes knakworst verkocht. Ook hebben we tijdens het kerstconcert eten verkocht wat ook aardig goed liep. Daarnaast heb ik ook nog samen met een paar anderen geholpen bij een kerstmarkt op 't Drieluik. Dit was een hele leuke avond, ouders waren namelijk heel erg enthousiast en de kinderen hadden heel erg hun best gedaan met het Afrika project. Leuk om te zien dus!
Zelf heb ik bij de kaasshop best veel opgehaald met de spaarpot en tijdens Huissen bij Kaarslicht. Samen met Joni en Anouk heb ik toen 's avonds spekkoek, kerstsnoepjes, chocolaatjes en armbandjes verkocht. Dit liep ook best wel leuk en we hadden toch bijna 200 euro opgehaald, helemaal niet gek dus!
We hebben met z'n allen meer als 6000 euro bij elkaar gehaald, dus dat
is echt een record om trots op te zijn als groep!!

Deze week hebben de meesten ook hun buddies te horen gekregen en velen hebben hier al contact mee gezocht via whatsapp of email. Mijn buddy Courtney Ungwyn heeft me toevallig vandaag gemaild met haar mobiele nummer dus ik kan ook alvast met haar appen :) Ze lijkt me nu in ieder geval al heel aardig en lief.
Nu is het dus alleen maar aftellen deze laatste 7 daagjes en de allerlaatste dingen voorbereiden voor de grote reis.. Ik heb er zoooo veel zin in, niet normaal gewoon! We gaan zoveel indrukwekkende dingen zien en doen en zoveel mooie, nieuwe mensen ontmoeten uit een totaal andere cultuur. Ik ben er van overtuigd dat het echt twee hele bijzondere weken zullen worden die ik mijn leven lang niet zal vergeten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 1771

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: